Cennik - czyli ile ten marketing kosztuje?

Większość agencji nie podaje cen. Pewnie dlatego, że mają zatrudnione całe działy sprzedaży od “nawijania makaronu na uszy” i produkcji ładnych slajdów do prezentacji sprzedażowych. Każdy handlowiec doskonale wie, że produkt jest tyle wart, za ile uda się go sprzedać… a to oznacza jeszcze większe premie.

Nie u nas.

Sprawdź przykłady niżej - da Ci to jakiś ogląd tego, czego możesz się spodziewać.

Koszt kampanii reklamowych należy podzielić na 2 części:

  • media, czyli kliknięcia, wyświetlenia - kwota, którą płacisz bezpośrednio w systemie reklamowym (przykładowo w Google Ads).
  • obsługa, czyli nasze wynagrodzenie za czas pracy przy Twoich kontach reklamowych.

Pracujemy w oparciu o model rozliczeń godzinowych. Nie pobieramy opłat od budżetu, którym zarządzamy.
1h robocza to 160 zł netto (aktualizacja: 01.06.2023 r.)

Przykłady:

0. Wdrożenie analityki i uruchomienie kampanii.

Jest to praca, która musi być wykonana, by w ogóle kampanie miały szansę ruszyć, a później, by dało się nimi zarządzać i je optymalizować. W zależności od CMS, oraz poziomu komplikacji strony i kampanii koszt ten może bardzo się różnić. Punkt ten może zawierać utworzenie treści i grafik, co też wpływa na jego wycenę.

Media: 0 - to dopiero etap przygotowania, nic nie jest jeszcze włączone, więc nie ma kosztów kliknięć, czy wyświetleń.

Obsługa: od 4h jednorazowo

1. Lokalna firma usługowa

Dla przykładu przyjmijmy tylko Google Ads Search (linki sponsorowane)

Media: 1000-2000 zł - jeżeli założymy, że “lokalność” to obszar 1 dużego miasta + okolicznych miejscowości. Koszt ten może też znacząco rosnąć, jeżeli mówimy o branżach, gdzie jest większa konkurencja (np. “psycholog Warszawa”).

Obsługa: 4-8 h / mc w zależności od ilości kampanii i ich dynamiki. Obejmuje to 1-2 (*1h) weryfikacje/poprawki na koncie raz na tydzień.

2. Mały sklep internetowy. Obrót 20-30 tys. zł /mc

W tym wypadku kluczowym narzędziem będzie Google Ads Shopping oraz Facebook Catalog Sales. Dodatkowo mogą je wspierać Google Ads Search, Google Display oraz kampanie Facebooka na budowę zaangażowania oraz rozpoznawalności marki.

Media: od 3000 zł / mc - są nisze, gdzie da się działać nawet przy mniejszych budżetach, na ogół jednak poniżej budżetu 100 zł /dzień nie bardzo da się uzyskać jakikolwiek zasięg dla reklam.

Obsługa: od 8 h / mc (zakładamy tygodniowo min 1x1.5h checkpoint shopping i 1x0.5h checkpoint FBAds).

3. Średni sklep internetowy. Obrót 30-100 tys. zł / mc

Mając więcej środków można uruchomić więcej kanałów reklamowych, zadbać o SEO, dodać kanały wspierające jak Pinterest. Podstawa to nadal Google Shopping i katalog Facebooka. Rozszerzone o kampanie dynamiczne Google Search i remarketing dynamiczny Google Display.

Media: od 6000 zł / mc - jak zawsze, wszystko zależy od Twojego produktu/usługi

Obsługa: od 20 h / mc - im więcej kanałów reklamowych, tym więcej czasu od nas to będzie wymagać na ich obsługę. Z kolei im bardziej niszowe produkty i mniejsza liczba kampanii - tym mniej czasu jest wymaganego na obsługę (bez względu na miesięczne budżety).

4. Większy sklep internetowy. Obrót 500 tys. zł + / mc

Im większy biznes, tym jego specyfika jest mniej powtarzalna. Zakładamy, że większość to Google Shopping i Facebook Catalog, jak w przypadku każdego ecommerce, cała reszta będzie jednak znacznie różnić się per case.

Media: od 30 000 zł / mc

Obsługa: od 30 h / mc. Każdy kanał reklamowy to min 2-4h pracy miesięcznie. Bywa, że 15h/kanał/tydzień to dopiero ilość wymagana, by całość działała sprawnie.

5. Pełna obsługa reklamowa

W skład tego wchodzą wszystkie kanały reklamowe: Google (search, shopping, display i wideo), Facebook (katalog, brand awareness, zasięg postów, etc.), SEO (poprawki na stronie, trendy/treści oraz pozyskiwanie linków), MS Ads (Bing), LinkedIn, Pinterest, tworzenie treści. Do tego możliwe jest prowadzenie kampanii na różnych rynkach (ściśle współpracujemy z native speakerami EN-US i DE).

Media: nie da się określić bez sprawdzenia zasięgów. Obsługa: 40-160 h / mc